lördag 12 september 2009

Tillfällig sinnesförvirring

Marcus är svag för glasbord. Jag tycker också det är snyggt – om man putsar dem! Och vem är det som gör det ständigt och jämt med det vi redan har - jo jag (och ändå är det aldrig rent) Vi hade tidigare även köksbord i svart glas men det sållades bort, bytes ut mot ett rejält träbord istället, när vi flyttade till nya bostaden. Vi har dock fortfarande kvar ett soffbord i klart glas (suck) och det känns som om jag får putsa det flera gånger om dagen om det ska hålla sig rent och snyggt.
Men underligt nog, när vi skulle införskaffa en ny tvbänk så blev det, vad tänkte jag på, – ett glasbord. Ett superläckert tvåhyllsbord med tvstativ i crom och hyllor i ovalt, härdat, svart glas. Inga vassa kanter för Ella att slå sig på och det tål ordentligt med ”stryk”, men det är dock ett glasbord, vilket innebär ännu mera jobb för mig. Som förklaring till detta inköp åberopar jag tillfällig sinnesförvirring från min sida…

0 kommentarer: