torsdag 17 september 2009

En underbar dag

Gårdagen var nog så när så bra den kunde bli och kändes evighetslång. Den började med en lagom sovmorgon, som verkligen behövdes eftersom natten hade varit lite rörig. När jag gick upp sov Ella vidare ytterliggare en timme vilken gav mig tid att rå mig själv en stund och dona lite. När hon vaknade var hon på ovanligt gott humör. Hon fick mat och sedan busade och lekte vi lite på sängen. När hon började bli trött la jag henne i vagnen, tog Torsten med oss och gick på en promenad genom byn. Ella somnade och sov fortfarande när vi kom tillbaka, så hon fick ligga kvar i vagnen ute i skuggan. Jag passade på att plocka lite till. Hon sov inte länge, ca en halvtimme, och fick sedan sitta med i sittern medan mamma tränade. Jag försöker komma i form efter graviditeten och återfå iaf lite kroppsstyrka. Till min hjälp har jag Wii fit. Jag står helt enkelt på en balansbräda framför tv:n minst en halvtimme om dagen och tränar balans, styrka och uthållighet med olika slags övningar.
Jag fick dock avbryta mitt i och gå upp och lägga mig med Ella i sängen. När hon hade somnat återupptog jag mitt träningspass och var klar lagom till Marcus kom hem från jobbet. Eftersom Ella vaknade i samma veva så tog jag hand om henne medan Marcus lagade middag. Tack vare att det blev tidig middag kändes kvällen dubbelt så lång. Vi hann till och med se en film och ändå vara i säng tidigare än vanligt.

0 kommentarer: