onsdag 26 augusti 2009

Revolution

Igår natt sov Ella inte bara för första gången i sin spjälsäng utan även i sitt alldeles egna rum!
Jag bäddade där med samma lakan som hon tidigare haft i vaggan inne hos oss och som inte luktade helt obekant och så var Pricken med henne såklart. Både jag och Marcus var inställda på att det skulle gå bra i sisådär en 5 minuter, men när jag lade ner henne såg hon sig storögt omkring och jollrade glatt. Jag satte igång en av mina avslappningsskivor för henne att lyssna på eftersom hon gillar dem och brukar bli lugn när de spelas. När vi inte hade hört något från hennes rum på en stund, gick jag in för att se efter hur det gick för henne och upptäckte att hon sussade gott.
Där inne sov hon sedan till tidigare morgonkvisten då hon vaknade och fick komma in till mig.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla Pluttan! Sover du själv nu. Vad skönt för både dig o din föräldrar. Kram från mormor

Allt om R! sa...

Visst är den skönt när saker man trodde skulle bli jobbiga bara funkar :) Rufus sover också i sin egen säng nu men inne i vårt sovrum till att börja med. Mest för att jag inte orkar gå upp för att nattamma...