lördag 15 augusti 2009

"Min fina, fina fötter"

Under graviditeten med Ella fick jag vad man utan att överdriva kan kalla för elefantfötter. I vanliga fall försöker jag ta väl hand om dem och fila dem iaf en gång i månaden, eftersom jag har lätt för att få förhårdnader, men det är inte så lätt när man inte ens kan böja sig ner och ta på skorna. Man kan sammanfatt detta med att jag inte ens såg mina fötter de sista fyra månaderna av graviditeten och sedan Ella föddes har får jag vara glad om jag får tid att ta en runda i duschen. Så igår hade jag beställt tid för en riktig genomgång av de ”små” fossingarna. Förutom bortfilning av ”elefanthuden” fick jag både peeling, lerinpackning, massage och pedikyr. Efteråt så kändes mina fötter som nya.
Ella var med såklart och sov sött i min famn under hela behandlingen.

Nu känner jag mig precis som i din där gamla barnvisan...

Mina fina fötter dansar, mina fina ben.
Mina fina fötter dansar, mina fina ben.
Dansa, dansa, mina fina fötter

Dansa, dansa, mina fina ben
Dansa, dansa, mina fina fötter
benen följer med.

1 kommentarer:

Amanda och Oscar sa...

Ja det är klart hon ska vara med mamma!
Skönt att få fina fötter, det skulle jag också behöva.