torsdag 30 juli 2009

Tosselilla

Igår var jag och Ella på Tosselilla med min familjesida. Marcus kunde inte följa med eftersom han inte kunde ta ledigt från jobbet, fast eg. ville han nog inte heller. Ella och jag hade nog också haft det bättre hemma, men det är dags att vi kommer ut och börjar se oss omkring.
Vi var på plats där vid halv elva och fick sedan stå i kö i över en timme för att komma in. Väl inne var det också kö till allting. Jag har aldrig varit med om så mycket folk. Det verkade som om halva Skåne hade åkt dit just den dagen.
Ella var som vanligt jätteduktig och gjorde inget större väsen av sig, hon sov mest antingen i vagnen eller i bärsjalen. Ibland samtalade hon med biet som hänger i suffletten på vagnen.
Vid ett tillfälle försökte jag mig på att hoppa på en av de stora hoppkuddarna som finns där, älskade dem när jag var liten, och fick en smärre chock över hur dålig min balans har blivit efter graviditeten. Jag fick gå av direkt och sedan kändes det som om jag fortfarande studsade lång tid efter. Det var i princip den enda aktivitet som jag försökte mig på. När de andra badade satt jag och Ella i skuggan och studerade folk. En högst intressant sysselsättning om jag får säga det själv.



Kön upp till entren.


Ella ligger och pratar med biet

0 kommentarer: