torsdag 23 juli 2009

Kollo


Torsten har varit på ”kollo” en vecka. För att både han och vi skulle få en paus från varandra har han fått vara hos mina föräldrar under en vecka. Vår lilla hund har nämligen blivit väldigt hanig och vaktig sedan vi flyttade hit. Tror att det kan vara kombinationen av många tikar i området och min graviditet som har utlöst det. Han har alltid varit ”min” hund. I vilket fall som helst så skäller han för minsta lilla ljud och ligger och piper/gnäller största delen av tiden, något som blir påfrestande i längden. Dessutom har han väldigt gällt skall och det väcker Ella nästan varje gång. Värst är när vi varit ute utan honom och kommer hem. Ella kanske sover gott i vagnen/bilstolen men vaknar så fort Torsten börjar skälla. Vi ska kastrera honom och hoppas på att det hjälper.
Han kom iaf hem från sitt ”kollo” igår. Jag kan inte säga annat än att jag har saknat honom när han har varit borta. Hittills har han varit relativt lugn här hemma, men det skulle förvåna mig om det håller i sig så veterinären är bara ett telefonsamtal bort.

0 kommentarer: