fredag 30 januari 2009

En underlig dröm

Inatt drömde jag en ytterst märklig dröm. Jag drömde att Grodan kom till världen – men jag var inte med. Svårt att komma ihåg alla detaljer men det var iaf så att jag inte var på samma plats som Grodan och förlossningsteamet utan fick vänta utom synhåll. Vi befann oss dessutom inte på BB eller något sånt utan mitt ute bland berg, hav och dalar. Suspekt!
Det blev iaf en liten flicka – som såg ut som min mormor! Tänk vad ens hjärna kan röra till det. Igår kväll tittade jag och Marcus nämligen på filmen ”På smällen” vilket förmodligen var en av anledningarna till att jag drömde om förlossning. Den andra kan vara att jag så smått har börjat göra efterforskningar i ämnet för att förbereda mig för dagen D. Bergen havet och att jag inte fick vara delaktig utan fick vänta i utkanten har jag ingen förklaring på. Att barnet blev just en flicka har nog också med filmen att göra, eftersom det blev en flicka i den. Och att den såg ut som min mormor var lite läskigt men kan säkert förklaras med att jag har tänkt mycket på henne och min morfar de senaste dagarna. Jag hoppas att de slipper kräksjukan som härjar och att de får en skön semester utan komplikationer, då de åker till solen och värmen på lördag.
Som sagt – tänk vad hjärnan kan koka ihop!

0 kommentarer: