torsdag 29 januari 2009

En egen vilja

Vi var på kontroll hos bm igår. Hon tog till min förvåning inga prover men ville lyssna på Grodans hjärtljud. Det ville nog inte Grodan att hon skulle. H*n for rundor där inne i magen som en propeller och sparkade hårt flera gånger i protest. Det tog en stund innan bm lyckades fånga upp hjärtljuden. 164 slag/min – något som tydligen var fullt normalt med tanke på den aktivitet som förekom.
Jag skulle tro att denna starka fria viljan som Grodan har visat sig besitta är något h*n har ärvt efter mamma, eftersom pappa oftast är väldigt lugn och foglig. Det ska bli intressant och få veta om denna vilja kommer att hålla i sig och visa sig även efter att vår lilla prins/prinsessa är född.

Bm förklarade även att de nästkommande tre-fyra veckorna så kommer Grodan att dubbla sin egen vikt. Något som kommer att göra att jag är tröttare än vanligt, det har redan visat sig, men också att det kommer att dra och slita i ligamenten och livmodern och att jag kanske stundvis kommer ha ont i både rygg och mage. Detta är alltså inget att oro sig för utan ”fullt normalt”. Med andra ord – min mage kommer troligtvis att svälla upp som en ballong under de kommande veckorna!

0 kommentarer: