måndag 24 november 2008

Helgen & det som komma ska.

Helgen har varit förhållandevis lugn. Var hos mina föräldrar på fredagskyckling i fredags och sen sov vi över eftersom vi var billösa pga av att bilen är på ”service” hos min svåger inför besiktningen som sker idag. Sen i lördags har vi fått låna en bil, så nu kan vi iaf ta oss runt. Man märker inte hur beroende man har blivit av bilen förrän man är utan den.
Vi har packat några nya flyttlådor, men långt ifrån vad vi behöver med tanke på att vi börjar flytta om en vecka.
Idag är det inskrivningsbesök på MVC. Jag är spänd som en stålfjäder. Marcus fick höra av en arbetskamrat att man måste ha stor tur om man ska få höra några hjärtljud redan första gången. Jag har hört att man, iaf när det gäller ultraljud, kan dricka ett stort glad kallt vatten innan så blir barnet mer aktivt. Måste hitta mer om det så att jag får klarhet. I vilket fall som helst så kommer vi nog att få höra fosterljud iaf. När jag tänker på hur jag suckade över hur lång tid det var i början till att denna dag skulle komma och så är vi redan här – tiden går verkligen fort! Tänk att jag redan har gått 1/3 av tiden. Det är bara fyra veckor till det är dags för ultraljud.
Jag måste verkligen inhandla fler mammakläder snart, de flesta av mina vanliga kläder är redan för små sedan länge och nu börjar resten också sitta tajt. Äntligen kan folk, och inte bara jag själv, börja se att jag är gravid.

0 kommentarer: