lördag 14 november 2009

Var har hänt?

Har varit lite tyst på bloggen den senaste tiden men nog händer det saker ändå i våra liv.
Fredagen den 6/11 fick Ella sin andra vaccination. Första sticket gick utan problem även om hon såg på mig och bvc sköterskan med en blick som tycktes säga, ”mig lurar ni inte – det hände något där.”
Andra sprutan fick resultatet knäpptyst och leende till förvåning och sedan gråt. Fast det var inte mycket till gråt och hon lät sig lätt tröstas.
På kvällen började febern komma krypande och lördagen var den uppe på 38 grader för att sedan vara försvunnen på söndagen.
Söndag var farsdag och vi var bjudna till mina föräldrar på middag. Rådjur, hemmalagad klyftpotatis och smarrig sås – mums.
Under veckan som har följt efter det har det varit lugnt på resfronten och jag och Ella har hållit oss hemma.
Ella är lite smågnällig, vill inte sova och allt ska in i munnen och gnagas på. Jag tror att det är tänder på gång. Enligt uppgifter så kan det vara så i två månader innan man ens ser dem komma.
Själv har jag känt mig som överkörd av en ångvält den senaste veckan, vilket kan bero på att det har blivit en del sena nätter då det är enda tiden jag har för mig själv att ägna mig åt en del av mina hobbies.

0 kommentarer: