torsdag 5 november 2009

The studio

Igår var jag, Ella och mormor på ”The studio” i Malmö. Jag hade fått en inbjudan via min syster till en gratis fotografering där jag fick ta med mig sällskap. De stylade på plats med sminkning och hår, men kläderna fick jag stå för själv.
Vi hade lite otur med både sur och tråkig stylist och fotograf. Stylisten hade nog bara gått en snabbkurs, alla med långt hår blev stylade på samma vis, och var nog inte van vid att arbeta med så långt hår som mitt.
Fotografen kunde inte svenska och verkade inte heller kunna engelska så bra. Han blev dessutom uppenbart irriterad på både mig och Ella. Han var nog mest van vid att fota tonårstjejer. Bilderna blev iaf bra. Fast Ellas hade nog inte blivit så lyckade om det inte hade kommit förbi en tjej som var bra på att fånga hennes uppmärksamhet. Det började med att hon passerade med en bukett blommor och uppfattade Ellas intresse för dessa. Sedan roade hon även Ella med hjälp ut av sina nycklar.
Jag tror egentligen inte att det var något för oss. I vanliga fall avskyr jag att fotograferas och trivs bättre bakom än framför kameran, men gav det en chans. Jag ville ha familjebilder men blev ställd i olika klassiska modellposer. Fotografen hade ett papper som han följde slaviskt och efteråt såg jag på en affisch med Marilyn Monroe där hon poserade i många av de ställningarna som jag fick göra. Tror att det passar mer en tjej som vill bli modell, något som aldrig har varit min önskan, än en ung mamma som fött barn 5 månader tidigare.
Men som sagt, bilderna blev iaf bra, även om jag har ångest över hur mycket de kostade.
Men som den mamma jag är så är ju allt som är med mitt barn något jag vill ha.




1 kommentarer:

Amanda och Oscar sa...

Fina bilder!! Hihi, Marilyn Monroe, det var ju lite kul ;)