söndag 15 februari 2009

Alla hjärtans dag

Igår var det Alla hjärtans dag och det visade sig bli en riktigt bra dag. Vi hade bestämt att inte köpa någonting, eftersom vi tycker tanken med dagen är mysig men att ge presenter är affärernas påfund och inget vi vill uppmuntra till. Istället skulle vi laga 3 rätters middag på kvällen, ta det lugnt och bara umgås.
Vi begav oss in till staden och Little Kids Corner för att titta på barnvagn oh bestämma oss en gång för alla vilken sort det ska bli. Vi passade även på att kolla upp en ny affär som skulle ha mammakläder samt könsneutrala barnkläder. Den var lite av en besvikelse. Jag provade lite kläder och visst var de snygga men prislappen var samma som på andra saker som jag hittat på nätet som jag hellre skulle vilja ha. Även om det inte känns eller ser ut som det nu så är ju faktiskt inte sommaren och värmen så långt borta. Men jag vet iaf att det finns nära till hands om jag måste panikhandla.
Sen begav vi oss till Kids Corner, vår favoritbarnaffär, och rede ut våra förvirringar gällande vagn. Nu är det bestämt att det blir en City Cross med tillköpt city korg. Nu ska vi bara komma fram till färg, och enas. Emmaljunga har nämligen kommit med ett nytt koncept – fuskläder. Jag som gillar läder och framförallt tanken på att det bara är att torka av med en trasa skulle kunna tänka mig detta på liggdelen. På sittdelen blir det svart/lime, båda överens, som varit den färg som varit aktuell hela tiden. Läderimitationen finns i svart, vitt och crème. Den vita ska vara jättefin enligt försäljaren. Jag tänker ”blir solkig” men eftersom liggdelen inte används under så lång tid och inte utsätts för så mycket slitage så minskar den risken. Läder känns lite lyxigare och annorlunda och vitt känns väldigt somrigt tycker jag. Eftersom de skulle få in ett visningsex så avvaktar vi att besluta innan jag/vi har sett hur det ser ut. Om det känns rätt eller inte. Crème kan också vara ett alternativ.
På kvällen lagade vi/åt egenkomponerad femöring till förrätt, salami och soltorkade tomater späckad fläskfilé och klyftpotatis till varmrätt och marängsviss till efterrätt. Allt väldigt lyckat och mycket gott! Dagen kändes ovanligt lång och det var underbart att ha en hel dag för oss själva utan en massa lägenhetsstök.

0 kommentarer: