onsdag 25 februari 2009

3D/4D Ultraljud

Igår var vi i Malmö för vårt 3D/4D ul. Tyvärr blev det inte som vi hoppats och vi fick åka hem utan bilder. Eftersom min moderkaka ligger i framvägg så låg den i vägen och barnmorskan kom inte till. Att Grodan dessutom låg och tryckte nere i bäckenet med ansiktet i moderkakan gjorde inte det lättare att komma till och få bra bilder. Dock ska vi tillbaka igen om 3 veckor, för en ny chans, eftersom det kommer att finnas mer fostervatten då (behövs för bra bilder) och bm trodde att det skulle vara lättare att komma till då.
Vi fick iaf veta VAD det är som ligger och trycker där inne i magen (och bara det var värt resan)
Vi hade en bra dag och fick inhandlat lite mer kläder, efter ul i de räta icke könsneutrala färgerna.
Men VAD är det då – flicka eller pojke – undrar ni?
Jag kan börja med att säga att jag har haft dåligt samvete över mina drömmar helt i onödan och att jag, precis som gällande barnvagnen, skulle ha gått på mina första instinkter och min första känsla…

0 kommentarer: