torsdag 25 september 2008

MVC m.m

Idag var jag i skolan för första gången sedan jag fick klart för mig att jag är gravid. Var jättesvårt att hålla tyst och jag uppförde mig nog minst sagt märkligt.. Helst vill jag bara skrika ut det så att alla får veta. Det är fortfarande overkligt och jag har inte riktigt tagit det till mig fullt ut ännu. Men så ibland slår det mig och då kan jag inte låta bli att hoppa av glädje. Folk runt omkring mig tror väl inte jag har alla hönsen i hissen (som min sambos påverkan har fått mig att säga). Dessutom är jag något i obalans, fullt normalt sägs det pga av alla hormoner som hoppar rundor, och saker som jag tidigare bara har rykt på axlarna åt och ignorerat kan nu få in mig i jordens diskussioner. Idag for jag ut mot min basgrupp (samarbetsgrupp) och de fattade antagligen ingenting av det jag tjafsade om. Får väl be om ursäkt när det väl blir dags att berätta min ”hemlighet”.
Lite verkligare har det iaf blivit. Jag ringde nämligen till MVC idag och anmälde mig. Fick två tider. Den ena infaller när jag går in i v 8 och den andra i v 15. Barnmorskan, Ingela, verkar trevlig.
En del problem börjar även lösa sig. Fick besked idag om CSN och min sambo fick klartecken för lånelöfte på en ny bostadsrätt som vi har tittat på. Vi måste ha något större inom åtta månader, som förklarligt är.
För övrigt mår jag relativt bra. Illamåendet kommer och går och jag har vad man kallar ”växtvärk”. Det känns som om jag inte gör annat än att äter och äter eftersom jag är konstant hungrig nu för tiden. Är övertygad om att jag kommer att bli stor som ett hus innan
”Lilla Grodan” tittar ut.

0 kommentarer: