onsdag 8 april 2009

Trädgårdsarbete

Igår tog jag och Marcus itu med arbetet att snygga till vår vanskötta lilla trädgård. Även fast den är liten så är den välplanerad och har säkert varit mycket välskött en gång i tiden. Dock är både jag och Marcus övertygade om att de förra ägarna inte har gjort någonting med den på hela tiden de bodde här, vilket var fyra år. Således så finns det en del att göra innan vi har återställt den till dess forna dagar. Problemet är att eftersom både jag och Marcus är nybörjare på det här med trädgård är det svårt att avgöra vad som är ogräs och vad som inte är det. Jag kan i princip bara maskrosor. Dessa rykte vi iaf upp och jag gick ett varv runt med kratta och räfsa och rensade bort alla gamla löv medan Marcus gav sig på att snygga till kanterna runt altanen.
Vi var mer än nöjda med vad vi åstadkom på bara en kväll. Vår lilla oas fick nytt liv och småfåglarna verkade också vara glada över att vi rensade upp för imorse var hela syrenen full av dem.

1 kommentarer:

Unknown sa...

jomen va trevligt. ni är hjärtligt välkommna hem till oss å fortsätta med vårstädningen. :)

vi tänkte ta helgdagarna nere i stugan så vi kanske kan ses.

//ijj