onsdag 1 oktober 2008

Första babykläderna införskaffade

Fick hem första omgången babykläder idag. Kliade i fingrarna att öppna paketet direkt men hade lovat att vänta till sambon kunde vara med. Fick fördriva tiden så bäst jag kunde fram till han kom hem. Var inte lätt. Varje gång jag såg paketet på byrån ute i hallen ville jag bara öppna det.
Annars har dagen varit bra. Var på min nya praktikplats för första gången. Verkar som en toppenförskola. Tänkte att det var bäst att redan nu berätta om att jag kanske kan vara lite ”instabil” när jag kommer ut pga av alla hormoner. Jag vet även att jag inte kommer att vara lika fysiskt aktiva med barnen i vilda och våghalsiga lekar som jag brukar vara eftersom jag numera är väldigt försiktig av mig med allt som kan vara riskabelt. Min handledare tyckte det var bra att jag berättade och gratulerade så klart. Var första personen jag berättat för, förutom sambon då, och jag kan knappt vänta på att få berätta det för alla andra också.

0 kommentarer: