måndag 25 maj 2009

Väntan

Sista veckan är här och väntan börjar bli olidlig. Magen har sjunkit och jag har molande värk i både rygg och mage samt är tung och trött.
Allt är förberett för Grodans ankomst, bk:n står klar, vaggan bäddad bredvid sängen, bb-väskan packad osv, och nu är det upp till henne när hon vill se världens ljus.
Teorierna är många på när hon kommer anlända och jag skojade med Marcus att vi kunde starta en ”bookingverksamhet” där folk kunde satsa pengar på vissa datum.
Merfies lag säger på onsdag (27/5) eftersom pappa för en gång skull ska få ha roligt med jobbet då och det kommer säkert Grodan sätta p för.
Svärmor säger idag, men det hoppas jag inte eftersom det då blir konkurrens om dagen, då min svåger fyller år idag (grattis!)
Min far säger att det inte blir den här månaden.
Marcus säger att om man ska se till hur hela graviditeten har varit, exakt enligt alla mallar, så kommer Grodan komma antingen på den dag som jag räknade ut med hjälp av min menscykel (31/5) eller som rutin ul sa (2/6).
Men vi kan bara spekulera och vänta för egentligen är det bara en som vet hur det blir och det är Grodan!

0 kommentarer: